Kisah isteri curang: Derita si suami


Aduhai Isteriku
Kepada sekalian pembaca, khususnya kaum suami. Bacalah kisah
hidup saya untuk dijadikan sebagai peringatan. Sebelum itu biar saya
terangkan background saya sebagai pengenalan. Saya bekerja sebagai
seorang ketua eksekutif di sebuah syarikat swasta. Isteri saya bekerja
sebagai juru audit di sebuah syarikat swasta juga. Kami mempunyai
seorang anak perempuan yang kini berumur 13 tahun, wajahnya
secantik ibunya dan hidungnya matanya dan pipinya mirip saya. Dialah
buah hati saya dunia dan akhirat.
Semuanya terjadi pada dua tahun lepas selepas hari raya haji. Saya
perhatikan sikap isteri saya tak macam biasa. Dah lebih 10 tahun kami
bersama takkan saya tak dapat kesan perubahan sikapnya. Mana
tidaknya, kadangkala saya sembunyi-sembunyi perhatikan tingkah
lakunya. Saya lihat dia semakin gemar membawa handphonenya
kemana-mana walau ke bilik air. Saya cuba nak mintak dan nak lihat
handphonenya tetapi berjuta alasan yang dia berikan. Dalam fikiran
saya dah terfikir macam-macam. Saya cuba selami apa yang dia alami
tetapi gagal. Nampak seperti dia menyembunyikan sesuatu dan
layanannya juga tidak seperti dulu.

Kalau dulu, bila saya buat lawak, pasti dia yang akan ketawa dahulu

walau pun cerita yang saya nak ceritakan belum habis lagi, tapi kini,
setakat ketawa kecil untuk ambil hati saya. Itu baru soal sosial, belum
lagi soal atas katil. Kalau dalam sebulan tu, dalam 5 kali yang saya
minta cuma sekali yang saya dapat. Itu pun rasa macam buat dengan
patung. Kalau dulu, bila saya mintak 5 kali, 8 kali pun dia sanggup
walaupun dia sampai susah nak bangun pagi tapi sekarang nyata
berbeza.
Sampailah satu hari, mungkin tuhan kabulkan setiap doa saya dalam
solat supaya diberi petunjuk dalam menghadapi situasi macam ini.
Isteri saya pergi mandi dan tertinggal handphonenya dalam laci di
dalam bilik. Saya yang sedang bersiap nak pergi kerja terdengar
handphonenya berbunyi mesej diterima. Terus saya buka laci dan capai
handphonenya dan buka peti mesejnya. Tiada nama yang terpapar,
cuma nombor sahaja. Saya cepat-cepat catat nombor handphone yang
tertera ke dalam organizer. Kemudian saya baca isi mesejnya.
Kesangsian saya mula memuncak bila terbaca mesejnya. Ianya
berbunyi begini. “Lepas kerja tunggu kat tempat biasa”. Hati saya mula
bergelora dan fikiran mula bercelaru. Tapi saya tahankan dan cepatcepat
padam mesej tu dan letakkan kembali handphone tu di
tempatnya. Perlahan-lahan saya keluar dari bilik dan bersarapan.
Semasa saya bersarapan isteri saya siap mandi dan kemudian dia
bersarapan bersama-sama saya. Saya cuba tahankan perasaan saya
ketika itu dan buat macam tidak ada apa-apa yang berlaku. Kemudian
kami pergi kerja menaiki kereta masing-masing. Sebelum itu, saya
bawa bersama view cam untuk digunakan sebagai pengumpul bukti.
Anak saya bertanya kenapa saya membawa view cam ketika saya
menghantarnya ke sekolah. Saya terpaksa berbohong kepadanya
dengan mengatakan bahawa saya perlukannya untuk merakam aktiviti
syarikat.
Pada waktu petang, waktu yang dinantikan telah tiba. Saya
menantikan kelibat isteri saya selepas waktu kerja dengan menunggu
di sekitar hadapan pejabatnya di dalam kereta yang saya pinjam dari
rakan. Saya tidak boleh gunakan kereta saya, takut isteri saya perasan.
Sebelum itu, saya telefon rumah saya untuk pastikan anak saya
selamat pulang dari sekolah, orang gaji saya memberitahu anak saya
sedang membuat kerja sekolah. Sejuk hati saya mendengar berita itu.
Tetapi hati saya bergelora kembali apabila terlihat isteri saya keluar
dari pejabatnya dan terus menuju ke arah kereta yang tidak saya
kenali. Nampaknya kereta tersebut telahpun menunggu isteri saya
sebelum saya sampai.
Saya perhatikan kereta tersebut meninggalkan perkarangan pejabat
isteri saya. Dengan berhati-hati saya ekori kereta tersebut dalam jarak
yang selamat. Tiba-tiba handphone saya berdering, rupanya isteri saya
telefon saya. Saya pelik, adakah dia dapat menghidu perbuatan saya.
Saya jawab panggilannya dan hati saya hancur apabila dia
memberitahu bahawa pada hari itu dia balik lewat dan ada meeting
katanya. Bila saya tanya dia berada di mana, dia kata sedang bekerja
di pejabat. Sungguh pilu hati saya melihat isteri saya berbohong di
hdapan saya sendiri.
Saya kuatkan semangat ingin membongkar apa sebenarnya yang
terjadi dengan isteri saya. Saya ekori hingga ke sebuah restoran yang
terkenal. Saya lihat isteri saya keluar dari kereta dan menuju ke
restoran berkenaan bersama seorang lelaki yang saya rasa jauh lebih
muda dari isteri saya. Mereka kemudiannya masuk dan saya nampak
mereka memilih meja makan yang memudahkan untuk saya
memerhatikan mereka. Hampir 3 jam saya lihat kemesraan mereka
berdua. Kadangkala saya nampak lelaki itu seperti membetulkan
tudung isteri saya dan mereka kadangkala ketawa kecil. Entah apa
yang mereka bualkan saya pun tidak tahu. Berdosa saya pada hari itu
kerana telah meninggalkan solat Asar dan Maghrib semata-mata
mencari kebenaran.
Saya menunggu di dalam kereta sampai lenguh seluruh badan saya.
Sekali sekala saya rakam perbuatan mereka di dalam view cam.
Setelah sekian lama menanti, akhirnya mereka keluar dari restoran dan
menuju ke arah kereta tadi. Saya rakam segala perbuatan mereka.
Kemudian mereka bergerak menuju ke arah yang saya tidak pasti.
Saya ekori lagi hinggalah saya tahu kemana tujuan mereka. Mereka
kembali ke pejabat isteri saya tetapi melalui lorong belakang yang
gelap dan sempit itu. Saya tidak dapat ikut kerana takut mereka sedar
akibat lampu yang saya pasang. Saya akhirnya mengambil keputusan
untuk berjalan menyusup dan menyelinap ke tempat-tempat yang
tersembunyi untuk saya merakam perbuatan mereka di dalam kereta
di tempat yang gelap itu setelah saya meletakkan kereta di tempat
yang sesuai.
Suasana di tempat itu amat gelap. Yang kedengaran hanya deruman
bunyi kereta lelaki tadi yang tidak dimatikan enjinnya. Saya cari
tempat yang sesuai dan tersembunyi agar tidak disedari mereka. Saya
cuba zoom view cam tetapi tidak nampak apa-apa kerana gelap.
Kemudian saya hidupkan fungsi tangkapan gambar dalam gelap yang
mana saya dapat lihat setiap sesuatu walaupun dalam keadaan yang
amat gelap melalui view cam saya.
Saya amat terkejut bila mendapati mereka sedang berasmara. Saya
lihat mulut mereka bercantum dan setelah agak lama, saya lihat lelaki
itu menurunkan tempat duduk yang diduduki oleh isteri saya. Apa yang
saya agak mereka pasti sedang berbaring bersama. Saya terpaksa
berdiri lebih dekat di tempat yang selamat untuk merakam apa yang
mereka lakukan.
Saya rasa seperti hendak tercabut nyawa bila saya lihat kepala lelaki
itu di celah kelangkang isteri saya. Kelihatannya kain isteri saya telah
pun terselak dan saya fokus ke muka isteri saya, saya lihat dia hanya
memejamkan matanya sambil meramas-ramas rambut lelaki itu.
Kelihatan baju kebaya yang dipakai oleh isteri saya juga telah terbuka
kesemua butangnya mendedahkan keseluruhan buah dadanya yang
terkeluar dari colinya.
Kemudian saya lihat lelaki tersebut duduk kembali di kerusinya dan
kepala isteri saya pula yang kelihatan berada di bahagian bawah badan
lelaki itu. Saya tidak nampak apa yang isteri saya lakukan kerana
terlindung oleh pintu kereta. Tetapi dari pergerakan kepalanya yang
turun naik dan kelakuan lelaki itu yang seperti kenikmatan saya tahu
apa yang mereka lakukan. Kerana saya juga pernah mengalami
perkara yang sama selepas kawin dahulu.
Saya lihat lelaki itu menekan-nekan kepala isteri saya yang masih
bertudung itu. Tidak lama kemudian, saya lihat isteri saya bangun dan
baring kembali di tempat duduknya diikuti oleh lelaki itu yang mula
kelihatan seperti berbaring meniarap di atas isteri saya yang
terlentang itu. Kemudian saya lihat lelaki itu seperti turun naik dengan
tempo yang berbeza.
Hati saya hancur lulur pada ketika itu. Saya sedar, syaitan mula
berbisik menyuruh saya menamatkan sahaja riwayat kedua-dua
makhluk yang sedang berzina itu disitu juga, tetapi saya tetap
bersabar dan terus merakam setiap perbuatan mereka. Saya sedar,
tuhan menyebelahi saya.
Kemudian saya lihat lelaki itu seperti menggigil sambil menekan
tubuhnya kepada isteri saya sarapat-rapatnya diikuti isteri saya yang
memeluknya dengan erat. Kemudian lelaki itu bangun dan duduk
kembali ketempat duduknya dan kelihatan seperti kepenatan. Tak lah
lama sangat jika nak dibandingkan dengan ketika saya buat dengan
isteri saya, rasanya saya lagi lama. Kemudian saya lihat isteri saya
merapatkan tubuhnya ke dada lelaki itu dan mereka berdakapan.
Kebencian saya meluap-luap. Terus saya padamkan view cam dan
dengan berhati-hati saya berjalan kembali ke kereta. Saya sampai di
rumah selepas memulangkan kembali kereta rakan saya dan memandu
kereta saya pulang. Saya lihat kereta isteri saya masih lagi tidak ada di
garaj. Bermakna dia belum balik lagi. Saya masuk rumah, mandi dan
solat. Dalam solat saya menangis dan berserah kepada Allah untuk
menegakkan jalan bengkang bengkok yang dicipta oleh isteri saya itu.

Kemudian saya pergike bilik anak saya. Saya lihat anak saya sedang
lena tidur. Sekali lagi saya menangis melihat anak saya yang tidak
berdosa itu. Pada ketika itu saya terfikir, apakah dosa saya sehingga
begini hebat dugaan tuhan kepada saya.
Kedengaran bunyi kereta isteri saya tiba di garaj. Saya lantas keluar
dari bilik anak saya dan menuju ke pintu untuk membukakan pintu
supaya isteri mudah masuk ke dalam. Isteri saya terkejut melihat saya
masih belum tidur. Dia cuma tersenyum dan mengatakan banyak
perkara-perkara berbangkit ketika mesyuarat yang membuatkan dia
pulang lewat. Dalam hati saya bergetus sendirian, perempuan laknat.
Berani kau menipu hidup aku dan anak aku. Tetapi saya
menyembunyikan perasaan itu dengan tersenyum dan saya lihat
pakaian dan tudungnya tidak ada yang tidak kena.
Semuanya rapi seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku. Dasar
perempuan jalang, tahu sahaja menyembunyikan tahi yang diberakkan
di tengah jalan tadi. Dan pada malam itu saya biarkan isteri saya tidur
sendirian. Saya tidur menemankan anak saya didalam bilik anak saya
walau pun pada malam itu, selepas isteri saya mandi, dia minta
disetubuhi. Saya beri alasan saya penat, sedangkan saya tahu niatnya,
untuk menyembunyikan angkara perbuatannya tadi. Manalah tahu jika
ianya membuahkan hasil, sekurang-kurangnya dia dapat meyakinkan
bahawa hasil itu adalah dari benih saya. Sudahlah, saya dah
menjangkakan semua kemungkinan dan muslihat itu setelah melihat
apa yang dia lakukan tadi.
Pada keesokkannya, hari sabtu. Saya dan isteri tidak bekerja. Saya
ambil kesempatan itu untuk memasukkan apa yang saya rakamkan
malam tadi ke dalam CD menggunakan laptop saya secara sembunyisembunyi.
Saya lakukannya di dalam kereta agar tidak diketahui oleh
sesiapa. Kemudian, pada sebelah petangnya saya berbincang bersama
isteri saya berdua di dalam bilik. Saya bertanyakan adakah dia sudi jika
saya menceraikannya jika dia sudah mempunyai lelaki yang lebih baik
dari saya.
Dia menyangkal kata-kata saya dengan mengatakan saya kuat
cemburu dan dia meyakinkan saya bahawa tiada insan lain dalam
hidupnya melainkan saya sorang. Kemudian saya katakan kepadanya,
bagaimana jika saya ada bukti yang menunjukkan bahawa dia
berbohong. Pada ketika itu air muka isteri saya mula berubah. Tetapi
dia sengaja mengalihkan cerita. Saya yang sudah tidak dapat bersabar
terus mengarahkannya mengemas pakaian dan memberitahu bahawa
kami akan pulang ke rumah ibu bapanya pada hari itu juga. Isteri saya
terkejut dengan tindakan saya. Kemudian dia mula menanyakan
berbagai soalan.
Dari nada suaranya saya tahu, dia sedang dalam keresahan. Dia takut
saya dapat menghidu perbuatannya. Saya terpaksa meninggikan suara
akibat terdorong rasa marah yang teramat sangat. Tak pernah saya
bersikap sebegitu selepas kawin cuma pada hari bersejarah itulah saya
bertukar rupa sebentar. Kemudian saya meminta anak saya mengemas
pakaiannya dan memberitahu bahawa kami akan pulang ke kampung.
Bukan main gembira anak saya, dapat berjumpa atuk dan neneknya
yang dirindui. Tetapi hati saya menjadi sebak melihat telatah anak
saya. Seorang anak kecil yang mash tidak mengerti erti hidup.
Anak saya seakan mengetahui hati saya. Tiba-tiba dia berhenti
melompat kegirangan dan dia terus menuju kepada saya sambil
bertanya kenapa dengan saya. Kenapa saya nampak sedih. Saya
berkata saya letih tetapi anak saya kata saya tipu. Dia seboleh-boleh
minta saya beritahunya kenapa perwatakan saya tidak seperti biasa.
Saya menjadi teramat sebak. Seorang anak kecil menjadi terlalu
perihatin dengan papanya. Mengalir air mata saya. Saya peluk anak
saya, saya cium dia. Saya beritahu dia bahawa nanti bila sampai rumah
atuk dia akan tahu. Anak saya hanya mengangguk dan terus masuk
kebiliknya mengemas pakaian selepas diminta oleh saya.
Dalam perjalanan kami tidak banyak berbual. Saya hanya
menumpukan perhatian pada jalan raya dan hilang selera saya untuk
berbual bersama isteri. Isteri saya tidak habis-habis bertanyakan
kenapa saya membisu dan tidak banyak bercakap. Tetapi saya hanya
diam. Cuma celoteh anak saya yang membuatkan saya kadang-kadang
tertawa kecil.
Sampai di rumah mertua saya, mereka sungguh gembira melihat anak,
menantu dan cucunya pulang. Terasa seperti tidak sampai hati untuk
saya meluahkan apa yang terbuku di hati saya kepada mereka.
Sehinggalah pada keesokkannya, selepas solat zohor saya meminta
kedua-dua mertua saya dan isteri saya duduk di ruang tamu untuk
membincangkan satu perkara. Isteri saya kelihatan tenang dan saya
tahu, itu hanyalah luaran sahaja, sedangkan hatinya lebih berkecamuk
dari apa yang saya alami sekarang.
Saya suruh anak saya masuk ke bilik mak usunya bermain komputer
bersama mak usunya. Kemudian bapa mertua saya bertanya, apakah
hajat sebenarnya saya memanggil mereka. Apakah perkara yang
hendak dibincangkan. Saya seperti hendak menangis ketika saya
bertanyakan kepada mereka, apakah pendapat mereka jika saya
pulangkan kembali isteri saya kepada mereka.
Mereka terkejut, begitu juga isteri saya. Kemudian mereka bertanya,
apakah salah anak mereka sehingga saya ingin mengambil keputusan
sebegitu rupa. Begitu berat saya hendak meluahkan. Saya terdiam
tidak terkata. Setelah berkali-kali dihujani soalan kenapa dan
mengapa, akhirnya saya mengatakan bahawa isteri saya sudah ada
yang lain dan telah pun berzina dengan disaksikan oleh mata saya
sendiri.
Mengucap panjang mertua saya. Mereka terus bertanyakan kepada
isteri saya. Isteri saya menafikan sesungguh-sungguhnya sambil
memeluk ibunya. Tidak cukup dengan itu, isteri saya terus mengatakan
bahawa saya kuat cemburu dan mengatakan dia memang selalu pulang
lewat malam tetapi atas urusan tugas, bukan bermesra dengan orang
lain. Mertua saya bertanyakan soalan bertalu-talu kepada saya dan
isteri saya sehinggalah saya sudah tidak dapat bersabar terus saya
pergi ke kereta, mengambil CD dan saya pasangkannya di VCD player
yang terletak di ruang tamu.
Mertua saya mengucap tidak henti-henti setelah melihat apa yang
ditayangkan dihadapan mata mereka. Rakaman kecurangan anak
mereka bermain di hadapan mata mereka. Isteri saya hanya
menundukkan kepala sambil menangis teresak-esak. Kemudian isteri
saya bangun mendapatkan saya dan dipeluknya kaki saya sambil
meraung-raung meminta ampun dan berjanji untuk tidak mengulangi
perbuatannya itu.
Pada ketika itu, saya tidak sedar anak saya dan adik ipar saya keluar
daripada bilik akibat terdengar raungan isteri saya. Mereka terus ke
ruang tamu tanpa kami sedari dan mereka melihat tayangan
kecurangan isteri saya. Kemudian saya terdengar suara anak saya
bertanyakan kenapa mamanya memeluk lelaki lain dan bukan papanya
di dalam television itu dan kenapa mamanya memberi lelaki itu
memegang buah dadanya.
Saya yang menyedari anak saya berada di ruang tamu dengan pantas
menutup television. Saya lihat wajah anak saya yang kehairanan
akibat terlihat tayangan tersebut dan juga setelah melihat mamanya
meraung-raung dikaki saya. Wajah adik ipar saya juga dalam keadaan
terkejut. Tangannya menutup mulutnya dengan matanya yang
terbeliak akibat terkejut setelah mengetahui perbuatan kakaknya itu.
Terus sahaja dia menarik tangan anak saya masuk ke bilik. Kedua-dua
mertua saya tidak dapat berkata walau sepatah kata pun.
Seminggu selepas kejadian itu, saya dan isteri saya pergi ke
mahkamah syariah dan memohon perceraian. Selepas perbicaraan dan
bukti-bukti yang kukuh, saya mendapat hak penjagaan anak saya.
Kemudian saya meminta bekas isteri saya supaya menikah dengan
lelaki yang saya nampak pada hari itu dengan disaksikan oleh hakim
dan orang-orang pejabat agama.
Selepas kejadian itu, saya tinggal bersama anak saya dan sebulan
sekali bekas isteri saya datang melawat anaknya. Sehinggalah selepas
beberapa bulan, saya tidak nampak lagi batang hidungnya menjengok
anaknya dan dari cerita yang saya dengar dari orang-orang tempat dia
bertugas, selepas bekas isteri saya berkahwin dengan lelaki tersebut,
dia memakan hati kerana lelaki tersebut ada hubungan sulit dengan
perempuan lain. Mungkin itulah balasan Allah kepadanya.
Sehinggalah pada hari raya puasa yang lalu, saya berziarah ke rumah
bekas mertua saya atas desakan anak saya. Di sana saya berpeluang
berjumpa dengan bekas isteri saya. Saya lihat, dirinya tidak lagi seperti
dahulu. Tubuh yang dahulunya montok dan menawan kini semakin
kering. Dari wajahnya saya tahu bahawa dia memang benar-benar
makan hati dengan suami barunya yang dicintai dan diberahikan itu.
Tapi hati saya sudah tertutup rapat untuk menerimanya lagi.
Saya lihat suami barunya agak tampan tetapi umurnya masih muda
jika nak dibandingkan dengan isteri saya. Biarlah, Allah sudah pun
temukan mereka berdua. Bahagia atau tidak itu bukan kerja saya, itu
kerja tuhan. Yang penting, saya kini memulakan hidup baru dengan
anak kesayangan saya. Dialah harta yang tidak ternilai untuk saya di
dunia dan akhirat. Saya akan pastikan anak saya melalui jalan hidup
yang betul agar hidupnya tidak menyimpang daripada ajaran Allah
yang sebenar.

4 comments:

  1. Saudara yang budiman, sy rasa terharu dgn cerita saudara ini, kerana cerita saudara hampir sama dgn sy. Allah uji dimana kesabaran umatnya. kisah saudara sama seperti saya . Isteri curang didepan mata saya . demi anak sy ikutkan tapi hati sy derita hingga kini .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. [-] gambar isteri bogel seksi
      [-] Siswi Bertudung Labuh Miliki Twitter Penuh Gambar Lucah
      [-] Cerita dewasa cerita lucah
      [-] awek 18 tahun, gadis melayu lucah bogel tetek seksi tudung


      [-] (Panas) Gambar separa lucah Nadia, Gadis Melayu 2
      [-] model lucah melayu diusir, blogger seks anak cina lepas
      [-] Cerita lucah bogel


      [-] Sex, lucah. gambar bogel, video lucah, artis bogel
      [-] Lucah Melayu Raya: Kakak Angkatku Liana
      [-] Lagi Koleksi Gambar Lucah Budak Melayu
      [-] Budak Sri Kinta: GAMBAR2 LUCAH PANAS ARTI


      [-] Gambar Lucah Lelaki Dan Konek Melayu Ajilbab Portal Zakar
      [-] PANASS!! Facebook Lucah Perguna Gambar Gadis Melayu
      [-] MODEL LUCAH MELAYU DIUSIR
      [-] KESESAKAN TERUK LAMBANG KEMEWAHAN MALAYSIA


      [-] Faridah Gadis Melayu Terlampau 3gp
      [-] Ustazah Manis tapi Nude
      [-] Ekperisi Memek Melayu


      [-] Kakak Angkatku Liana
      [-] Pekerja Melayu Bertudung Tunjuk Aksi Lucah
      [-] gambar lucah melayu Archives
      [-] Gambar : Awek-awek melayu yang sedap


      [-] Lucah Melayu. Video Aksi Lucah Melayu From Akulah
      [-] Cerita Lucah Gambar Seks Melayu Bogel
      [-] Skandal Melayu Blogspot Search Label 3gp


      [-] Laman FB lucah perguna foto gadis Melayu
      [-] Gadis Melayu Uitm Gambar Lucah Pictures
      [-] lucah awek bertudung


      [-] Image Search Gambar Gadis Melayu Lucah Nude and Porn
      [-] Kepastian! Lucah! Laman lucah
      [-] Mavisrubina Gambar Cerita Lucah Awek Malaysia Bogel































































































































































































































































      [-] gambar isteri bogel seksi
      [-] Gadis-Gadis Melayu Beraksi Lucah Mencuci Motosikal
      [-] AWEK MELAYU UITM BERAKSI BOGEL DAN LUCAH Part 3
      [-] Isu komunis, edar gambar lucah di kawasan Melayu
















































































      Delete
  2. Saudara Daniel Shah, saya faham apa yang saudara rasakan. Perkataan sabar sudah lut dalam hati saudara. Namun, pada pendapat saya, sekiranya saudara mengalami pengalaman seperti di atas, bagi saya tidak salah untuk melepaskan sesuatu yang kita miliki separuh sahaja, demi kebaikan bersama. Apalah guna memiliki kereta BMW 7 siries sekiranya pada geran nama kita, tapi pada hakikatnya orang yang memandunya ialah orang lain, begitulah analoginya. Mohon sudara banyak2kan bertenang, laksanakan tanggungjawab yang sepatutnya dengan penuh amanah. Balasannya satu hari nanti kalau bukan pada saudara, mungkin pada zuriat saudara.

    ReplyDelete

Please Visit