Gelaran lain bagi faraj

Faraj atau nama lain cipap , apam , burit, kemaluan wanita ini juga dipanggil dengan pelbagai nama oleh pelbagai kaum dan etnik . Nama yang dianggap paling moden ialah vagina dan nama ini boleh dianggap istilah yang lebih halus sebagaimana faraj. Namun begitu terdapat banyak nama-nama lain di kalangan bangsa Melayu sendiri yang dianggap kasar atau lucah. Oleh itu ramai yang lebih suka memanggilnya sebagai kemaluan wanita sahaja. Pada zaman dahulu nama-nama atau gelaran yang diberikan kepada faraj adalah disebabkan dari fungsinya atau sifatnya. Ada nama yang diberikan secara umum dan ada pula nama yang diberikan secara khusus kepada bentuk dan sifat faraj yang tertentu. Berikut dicatatkan NAMA NAMA FARAJ serta sebab musababnya berdasarkan pengetahuan tradisi:
1. Belahan ( Bentuknya terbelah)Inilah asal bagi perkataan faraj. Kemaluan wanita mendapat nama ini kerana ia terbuka dan tertutup bila hangat (berahi) rindukan jimak. Nama ini umum bagi semua kemaluan wanita.

2. Bibir ( Bentuknya ulas merkah bibir )Ia adalah nama khas bagi alat kelamin perawan tertentu. Ia amat tembam dan membulat di setiap sudut dengan Bibir Dalam ( kelentit atau labia minora) yang panjang dan belahan yang besar. Sudut-sudutnya seimbang sama bahagi dan bulat. Ia lembut, mengoda dan sempurna sebagaimana bibir yang cantik. Ia paling mengembirakan lelaki dan dianggap terbaik berbanding jenis faraj yang lain. Ia hangat, sempit dan kering seolah-olah darinya akan mengeluarkan api. Bentuknya menawan, baunya harum dan menyenangkan, bahagian luarnya putih dan bahagian tengahnya berwarna merah jambu.
3. Gemerincing
Ini adalah nama bagi alat kelamin wanita yang kurus keadaannya dan kejadian farajnya itu tidak berdaging. Tidak tembam macam timbul jika dilihat dari sisi.

4. Si Jambul
Nama ini diberikan kepada alat kelamin wanita yang mana kelentitnya adalah seperti jambul ayam yang bangkit tegak apabila keberahian, stim teramat sangat. Keadaan kelentit yang membengkak jika dilihat dari depan atau sisi.
5. Hidung Kemek
Nama diberikan kepada alat kelamin wanita yang mana kejadian bibirnya (labia majora) nipis dan lidahnya ( kelentit) adalah kecil.

6. Babi Tunggal (Jijik bunyinya tapi mungkin bentuknya yang comot)Ini nama kepada alat kelamin wanita tua yang telah kering kerana ketuaannya dan bulunya kasar. Digambarkan kepada faraj wanita yang dah terlalu tua.

7. Si SenyapNama ini diberi kepada alat kelamin wanita yang tidak berkata atau merunggut walau disetubuhi beratus kali sehari.

8. Pemicit
Ia nama yang diberikan kepada alat kelamin yang memicit zakar, menolak zakar ke dinding kiri dan kanan, mengemutnya dengan batu meriyan (womb mouth atau cervix) dan seolah olah mahu menelan kedua buah zakar. Macam lahap sangat tu..Ramai yang mempunyai faraj macam ni zaman sekarang kerana pemilik faraj kini dah semakin modern.

9. Pengecek
Nama ini diberikan kepada alat kelamin wanita yang tidak pernah jemu menerima zakar. Walaupun didatangi setiap selama 100 malam berturut pun burit pengecek ni masih tidak puas. Ia mahu lagi dan lagi dan lagi kalau boleh tak benarkan zakar dikeluarkan dari lubang vaginanya. Nasib baik ia hanya dijumpai pada sebahagian kecil wanita yang liar nafsunya dan sentiasa berada dalam kehangatan. Jenis seperti ini wanita yang suka threesome,suka noty kat luar hingga sanggup cari makan luar walaupun sudah ada suami di rumah.

10. Perindu
Alat kelamin ini dijumpai pada sebahagian wanita sahaja. Ada yang semulajadi sifatnya, ada yang disebabkan dari sudah lama tidak berjimak. Ia mahukan zakar dan bila dapat ia tidak mahu berpisah dengan zakar hingga rindunya terubat.

11. Si CantikAlat kemaluan ini putih dan tembam, menonjol seperti kubah, kental dan tiada cacat. Lelaki akan tertarik kepada bentuknya dan kerananya zakar tetiba boleh jadi tegang bila lihat si cantik mengembang di hadapan mata. Tetapi jika zakar normal kalau tidak normal atau mati pucuk tak ada maknanya.

12. Si Bengkak
Apabila zakar yang lembik menghampirinya dan menggosokkan kepala zakar kepada faraj begini beberapa kali, pastinya zakar akan menegang. Wanita yang mempunyai faraj ini akan memberikan keseronokan kerana semasa inzal, ia terbuka terkatup berulang-ulang mengemut-mengemut sebagaimana faraj kuda.
13. Yang Menonjol
Ada wanita yang mempunyai kelentit yang amat besar dan tundunnya ( bawah pusat atas pada biji kelentit ) menonjol seperti dahi yang jendul.

14. Yang Besar
Ini nama bagi alat kelamin yang mana kelentitnya dikelilingi oleh tundun yang amat besar. Wanita seperti ini dikatakan mempunyai lubang faraj yang besar. Walaupun pada mulanya ia kelihatan kecil namun bila zakar perlahan-lahan pada kelentit dan lubang makam lazat maka lama kelamaan ia akan terbuka dan luas serta amat mudah zakar yang dimasukkan. Kata orang bukan setakat zakar , siku pun boleh dimasukkan.

15. Yang MontokIni adalah nama bagi alat kelamin yang mana kelentitnya lebar dan panjang. Ia sempurna dari segala sudut. Ia cantik dan ada yang menyatakan bahawa ia adalah nama bagi faraj wanita yang bertubuh montok. Bila wanita ini menyilangkan pehanya, kelentitnya menyentil seperti kepala lembu. Jika faraj terbuka, kelentit itu seperti jagung yang berada di celah kelengkangnya.

16. Si Penelan
Ini nama bagi alat kelamin wanita yang kuat menelan. Jika ia tidak jimak sejak beberapa lama, ia akan menelan zakar hingga ke pangkalnya tanpa meninggalkan sebarang kesan.

17. Tiada DasarFaraj ini panjang jauh ke dalam lubangnya tentunya Batu Meriyan(cervix) berada jauh ke dasar antara 7 -9 inci. Ia memerlukan zakar yang panjang untuk memuaskannya. Jika zakar pendek maka sekadar menghabiskan kuaci saja (isteri hanya makan kuaci tak rasa apa apa perbedaannya ) Itu sebab mereka berlumba lumba untuk dapatkan petua dari Pak Habib bagi mendapatkan zakar yang lebih panjang dan besar.

1 comment:

Please Visit