Dilema wanita...kesian.

salam..baru 5 bulan usia perkahwinan kami tapi badai yang datang xjemu2, seminggu sekali pasti kami bertengkar padahal benda yang remeh je..kami berdua penjawat awam, kenal pon dalam setahun lebih then amik keputusan untuk berkahwin..
betul kata orang tua2, zaman cinta Ya Allah manisnya..gigit lidah pon xterasa..lepas je merisik badai datang, satu persatu dia tipu, kantoi..then bawak k zaman tunang, pon same juga, xberubah sampai la ke hari nikah..dalam gado2 dia penah cakap,"tengok la nanti, aku ceraikan ko..tnggulah" belum jadi isteri lagi dah dia sonud macam tu, remuknye hati hanya Allah je yang tahu, tapi tahlah kenapa saya still dengan dia sampai kami berkahwin..b4 ni saya pernah bercinta dengan orang lain tapi xkesampaian, maybe saya trauma, time tunang pon dah wat grand2, so malu la kalau xjadi..
5 bulan kami berkahwin, dah 5x dia mengasingkan tempat tidor dengan alasan untuk menyedarkan diri saya, katanya ikut sunnah nabi..untuk pengetahuan semua, saya tinggal dengan keluarga mertua..dalam rumah ada abg ipar yang dah berkahwin tapi duduk asing dengan isteri coz ade masalah rumahtangga, lama dah, sebulan lebih la abg dia dok dalam umah tu..yang si suami ni seronokla ade yang layan di sembang, tengok bola sume, berfacebook sepanjang masa..
sebab dia pernah kanti banyak kali so saya ni sangat berhati2, saya xdapat mempercayai suami saya sendiri, bila nak percaya je mesti ade masalah datang..bila dia berfacebook, dia pasti akan merepek, cari ex gf lama, for what?? satu persatu kawan perempuan dia saya block, ye la pedih hati tgk tunang kita ade girl lain wish, "hye sayang, have a nice day ya" huhhhh, saya pon xpernah wish macam tue so plz lahhh.. dulu dia pernah janji dia xkan jadi macam abag2 dia, ramai org cakap dia lain dari adik beradik yan lain, tapi saya tengok sama je..saya pregnant sekarang, 3 bulan dah tapi setiap masa saya menangis..saya sedih sangat rumahtangga xdapat saya handle dengan baik..takut saya effect pada baby..saya xtau nak buat ape dah, saya mempunyai kewangan yang kukuh berbanding dia dan keluarga mertua maybe saya xde loan dan pandai berjimat..tapi alih2 dia cakap sayang ni berlagak ade duit banyak..Ya Allah..saya malu pada ibu mertua, sebagai org tua pasti dia tau kami bergaduh..ibu mertu saya baik, tapi kesian, duit gaji habis pada anak2 je, anak xcukup duit senang je minta even diaorang sume dah ade anak..duit nak beli susu anak pon xde..
bila saya sangat kecewa saya akan teringat bkas kekasih saya, kalu ade jodoh antara kami pasti xkan jadi macam ni..tapi kami xpernah berhbung..saya sedar limit saya sebagai seorang isteri lagi..
lagi satu, dalam tempoh 2 bulan ayah kandung saya pulak buat perangai, usia dah cecah 50 lebih tapi tiba2 ade skandal dengan perempuan lain..handphone ade 2..pening serabut saya..call mak asyik menangis je..so jadi tekanan lagi pada saya..
saya due tahun depan dalam bulan 4, saya harap baby ni beri cahaya dalam rumahtangga kami..tapi dalam 6 bulan lagi harus saya tempoh duagaan yang datang..saya tak tahu nak give n take macam mana lagi..cepatlah saya dapat kuarters, kepda sume walau baik camne pon keluarga mertua jgnlah duduk lama2..sebaik2 kita, kita juz menantu je, even anak dia yang bersalah pasti dia akan backup anak dia jugak..
#saya sayang rumahtangga ni, doakan saya untuk menjadi isteri yang lagi baik~

No comments:

Post a Comment

Please Visit