Teknik melancap

Cara-cara pelancapan umum ke ahli kedua jantina termasuk menekan atau meraba tempat pembiakan, sama ada dengan jari atau terhadapan suatu benda seperti bantal; memasuki jari-jari atau suatu benda ke dalam dubur (lihat pelancapan dubur); dan merangsangkan pelir atau vulva dengan alat peggetar, yang boleh dimasukkan ke dalam faraj atau dubur. 


Ahli kedua-dua jantina juga menikmati menyentuh, meraba, atau mencubit puting atau zon erogenous lain sewaktu melancap. Kedua jantina kadang-kadang menggunakan substances pelincir untuk intensify sensasi.Membaca atau melihat terbitan lucah, atau fantasi seks, sering umumnya adjunct ke pelancapan. 


Sering orang akan memanggil pada peringatan sewaktu pelancapan. Aktiviti-aktiviti pelancapan sering ritualised. Banyak fetishes dan paraphilia boleh juga mengambil bahagian dalam upacara pelancapan. Sesetengah potentially harmful atau aktiviti-aktiviti fatal termasuk autoerotic asphyxiation dan self-bondage.Sesetengah orang mendapatkan kepuasan seks dengan memasukkan benda-benda ke dalam uretra (tiub melalui mana kencing dan, dalam lelaki, air mani, mengalir). 


Jika benda-benda ini mempunyai urethral sounds, amalan ini diketahui sebagai "sounding". Benda-benda lain seperti pen ball point dan thermometer kadang-kadang digunakan, walaupun amalan ini dapat membawakan kecederaan dan/atau jangkitan. Sesetengah orang melancap dengan menggunakan alat pelancapan erotik otomatik merangsangkan persetubuhan.Lelaki dan wanita boleh melancap sehingga mereka berhampiran dengan puncak syahwat, berhenti untuk seketika untuk mengurangkan keterujaan, dan kemudian meneruskan pelancapan. Mereka boleh mengulangi kitaran ini banyak kali. Digelar "edging", pembinaan "stop and go" ini boleh mencapai puncak syahwat yang lebih kuat. 


Jarangkali, orang menamatkan perangsangan hanya sebelum puncak syahwat untuk mengekalkan tenaga memuncak yang biasanya menurun selepas puncak syahwat[9] oleh kerana pengeluaran hormon prolactin. Membuat ini dapat membawakan ketidakselesaan sementara disebabkan kesesakan pelvic.

No comments:

Post a Comment

Please Visit